dalia

dalia
Pepparbacken

onsdag 3 augusti 2011

Första simturen i havet 2011..

Idag kom jag och yngste iväg till havet och det var utan kamera,( så ni får inga bevis),men så skönt det var 22 grader vi kunde simma runt med våra cyklop och kolla botten mycket intressant enligt sonen och han ville inte göra det själv,,efter en stund dök det upp en kompis så jag kunde sätta mig i solstolen. Vi var hemma först vid sju då hade min gubbe gjort ett träddäck runt garaget , han har fått blodad tand så nu snickras det hej vilt,(han är inte så förtjust i strandlivet, bild kommer då det är lite ljusare ikväll blev det lite mörkt innan jag kom in och fick ut kameran).
Bilden ovan är en rabatt jag retat mig på länge i kväll röjde jag ur den , i morgon kväll ska jag gräva bort all Humlen ur den och all Kaprifolen , humlen hade lagt sig totalt över allt,,den ska bort..bild kommer i morgon,,eller på fredag hur denna rabatt ska hyfsas till.denna bild är tagen med natt zoom så ni ser hur förskräcklig denna rabatt är,,humle kaprifol, JätteDaggkåpa,en ros , en fin vit klocka som knappt syntes, oregano, bolltiistel i en ryslig röra.
Efter bild kommer!!!


Min pellis blommar och det luktar ,,tja skumbanan..

Den är inte vacker kanske men den är läcker...
Ska se en deckare nu Maria Waern, gillar jag.

















6 kommentarer:

  1. Vad härligt med en baddag vid havet.

    Kram

    SvaraRadera
  2. En sådan härlig dag med bad behövde du, hallå nu har vi inte många dagar kvar... vad hemskt det lät Låter bättre att säga att än är det några fria dagar innan vi får träffa arbetskamrater och elever och få höra vad de har hittat på.

    Däck verkar som gjort för Pepparbackens stenar och kuperingar. Nyfiken på er charmiga tomt!

    Ha det gott vi får kanske skynda oss att bada för imorgon hotar SMHI för ett bakslag.

    Ingela

    SvaraRadera
  3. Har kikat runt lite! Vilken läcker "skumbanan"!/Christina

    SvaraRadera
  4. Humle är nog en ganska faslig växt att ha nära en rabatt. Jag känner precis igen detdär virrvarret! Vad roligt att det snickras, det betyder att det blir ännu finare:) /MImi

    SvaraRadera
  5. Jag har inte badat i havet ännu, för kallt.
    Kul med rabattprojekt, skall bli kul att få se fler bilder sedan!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  6. Skönt att ni fick en dag där!! Kram Ma

    SvaraRadera