dalia

dalia
Pepparbacken

lördag 19 februari 2011

Månen lyser starkt..kylan biter hårt!När kommer våren?


Ja idag har varit en dag fylld av kyla, och feber,,,jag var febrig igår fast bara halvkrasslig idag,,så har lilleman åkt på feber, och torsdag fredag var det min gubbe..usch vad trist,,
men varfö klaga vi börjar ju sportlovet på måndag,,

En månad sedan är det jag fotade månen och nu i går kväll gjorde min dotter det, tänk vad den fascinerar med sitt ljus,,här hos oss på landet finns inga gatlyktor så det är lite mysigt med månsken då jag går kvällspromenaden med hundarna.
öh matte måste vi ut en tur till jag gillar inte alla dessa minus grader...

Avslutar med ett boktips,
Denna bok är riktigt bra, fast jag egentligen inte är helt förtjust i denna författare...

2 kommentarer:

  1. Tack för boktipset! Jag är inte heller jätteförtjust i honom men jag är inte sämre än att jag kan testa att läsa böcker av honom ändå.

    Kallt har vi också, så kallt att Ronja fick "vattensvans" i början av veckan trots att hon inte badat. Känsliga hundar kan tydligen få det av vanlig kyla. Nu mår svansen bra igen.

    Krya på er!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Hej! Jag har hittat små rosa nejlikor på din blogg, vet du vad de heter och var man kan få tag i dem? Vi hade sådana när jag var barn och jag skulle gärna vilja ha dem igen, men kan ej hitta några! /Marie Bobäck

    SvaraRadera