dalia

dalia
Pepparbacken

måndag 11 oktober 2010

nytt försök idag utan picasa--testar --testar ????

Jag börjar med denna ,,kanske har ni redan sett den,,
Första bilden ,,min skugglilja,,,som jag hittade inunder hostan..
Vart ligger felet när det bara blir röda krýss istället för bilder,,ja det kan man undra ,,men idag ska jag se om jag kan göra om det


börjar med mina två godingar, den ene ,,Ozzie fyllde tre år i förra veckan,,det kon stiga var att Boysens bild syntes på Mimis sida,,fattar ingenting men hos mej vart bilden bara en vit sida med rött kryss,,
Så mitt framklippta pilträd i lördags blev därsom sagt en rabatt inunder..

kvällstid ser det ut så här..

Felix betongalster blev ett fågelbad,,,

8 kommentarer:

  1. Så fina bilder på dina grabbar!
    Jo, jag brukar ofta ha det där problemet med bilderna, jag oxå.
    Då har jag kommit på ett sätt.
    Markera dm bilder du vill ha i inlägget. Ta inte fler än fyra, så går det bäst. Sen trycker du på Blogg this. När du har kommit förbi, där du markerar, "Fortsätt" alltså valt storlek och placering av bilderna, så så sparar du det hela som utkast. När du sen går in och redigerar inlägget, brukar bilderna ha kommit dit dom ska.
    Testa så får du se! Ibland kan man få göra om även om man gör på mitt sätt.
    Lycka till!
    Åsa.

    SvaraRadera
  2. Nå nu lyckades du få bilder dit. Vill rätta dig, det riktigt konstiga är att bilden på Boysen inte var där när man öppnade din blogg, men med i blogglistan på min hemsida hade bilden kommit in. Säkert inte bara på min, utan i allas blogglistor, och ändå fanns den inte sen i ditt inlägg. Mysko!!! Hälsn mimi

    SvaraRadera
  3. Ja, nu ser man alla dina bilder utan problem!
    Konstigt att du inte fick till det med Picasa, men ibland så är det här med datorer väldigt irriterande.
    Snyggt med belysning under det fina knotiga trädet!

    SvaraRadera
  4. Bökigt när det krånglar! men nu har du fått till bilderna.
    Mariana

    SvaraRadera
  5. pysslig han är din söte Felix! Vem kan han ha fått all inspiration från, tro ;-)
    KRAM

    SvaraRadera
  6. Hejsan!

    Ett pilträd vore kanske något för en annan och fort ska det visst växa också, vackert i kvällsbelysningen. Snyggt gjutet och för många fågelbad får man aldrig i en trädgård. Ha det gott, Karina.

    SvaraRadera
  7. Förlåt följande: Va bra att det strular !!!!!
    Då kan jag andas lugnare, för det är tydligen inte bara hos mig det inte funkar. Eftersom jag inte är nåt "proffs" !!! när det gäller datorer har jag ju trott att det är jag som gör fel.
    Fina bilder i alla fall. I natt har frosten tagit rubbet här, bl a c:a 25 blommande Gladiolus, har alla vasar fulla så jag kunde inte ta in fler.
    Ha det så bra allihop
    Kram

    SvaraRadera
  8. Har skickat en kom. tidigare, men den är väl hos UFOfolket. Trodde bara det var jag som strulade. F.ö var Internet borta hela dagen i går. Ingen servicee efter kl 15 på söndagar fick jag veta, sen kommer en röst och frågar en del om vad man tyckte om hjälpen, om det tog lång tid m.m. Vilken hjälp ? På onsdag skall vi och dina föräldrar ut och svira, men det vet du väl??
    Kram

    SvaraRadera