dalia

dalia
Pepparbacken

tisdag 22 december 2009

22 December ,julgodis. Det snöar ännu! KAn vi få en vit jul tro?




Idag var jag och hunden ute på promenad, och hade inte kameran med, tyvärr..men det fick bli en mobilbild i mörkret. Det är härligt med trädens snötyngd.
FAst just nu har det börjat blåsa rejält, så det blåser av.

Idag har vi gjort knäck, lakrisknäck och en ErnstChoklad och jordnötsgodis.

Ernst är en repris från i fjor, och jo vi gillar det så den får gå till årliga traditioner.

Här kommer recept för den som är sugen!

1 burk jordnötssmör
2dl ljus sirap
1 dl socker
1 liter Kellogs Special- K
1 tsk vaniljsocker
Mörk och ljus choklad att glasera med.

Gör så här:

1. Smält jordnötssmör, ljussirap och socker i en kastrull,
2.Blanda ner Kellogs Special K och vanilj socker.
3.Slå ut smeten i en långpanna och platta ut.
4. Glasera med chokladen både ljus och mörk.
5. Låt den stelna i kylen, eller ute.
6.Skär upp i små bitar och servera som julgodis.

Nej nu ska jag göra lite brända mandlar ,,blir det bra kommer recept!

5 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att du hittade till mig så att jag hittade till dig! mums vad gott det låter med brända mandlar! Jag önskar dig och Ozzie en riktig God Jul! / Irene

    SvaraRadera
  3. Här snöar för fullt. Kanske blir det en vit jul.
    God Jul
    Birgitta

    SvaraRadera
  4. Hej Monika! Kul att du hittade mig! Får väl se om det blir någon ordning på TB efter jul som de lovat..........det får inte ta för lång tid för då stannar nog de flesta på sina nya bloggar. Ha en riktigt god jul. Kram Anette
    Ester hälsar förstås till Ozzie!

    SvaraRadera